Waar zie jij zelf een verschil tussen een MKB-kantoor en de BIG4?
Ik ben van mening dat bij een kantoor als HLB Amsterdam de mens echt centraal staat. En met “de mens” bedoel ik dan onze medewerkers en onze klanten. Onze focus is niet zo zeer gericht op steeds maar meer omzet te halen. Voor ons als vennoten staat voorop dat wij streven naar medewerkers die het hier naar hun zin hebben en om die reden loyaal zijn. Ik denk oprecht dat wij een leuk en prettig kantoor hebben. Wij prijzen ons gelukkig met het feit dat we goede mensen voor ons hebben werken en we proberen het beste uit al onze collega’s te halen, door hen te stimuleren zichzelf te blijven ontwikkelen. Dat doen we al vanaf dag 1 dat je hier begint; je hebt direct persoonlijk contact met de klant. Dat is even wennen, maar daar leer je van en dat vinden wij belangrijk.
En hoe ziet je dag eruit Hans?
Ik ben voor een groot deel vakinhoudelijk bezig ben. Ook omdat ik dat echt enorm leuk vind. Ik focus mij geheel op de fiscale praktijk, het adviseren en ondersteunen van klanten en collega’s.
Qua kantoor hebben wij een vrij platte organisatie waarbij we ons best doen elkaar zoveel mogelijk te ondersteunen waar mogelijk. We hebben wekelijks vaktechnisch overleg. In dit overleg bespreken we actuele casussen om van elkaar te leren en op de hoogte te zijn wat er speelt bij onze klanten.
Hoe is het om partner te zijn?
Ik denk dat het plat gezegd leuk is om partner te zijn. Het schept uiteraard ook verwachtingen. Ik ben van mening dat je als partner goed moet zijn in je vak, zodat je je collega’s uit kunt blijven dagen. Tuurlijk, je bent eindverantwoordelijk, maar hier bij HLB Amsterdam doen we het écht als team.