JOHAN VERKERK
Mijn naam is Johan Verkerk, directeur binnen HLB Blömer en inmiddels alweer 11 jaar aan het werk binnen de organisatie. Nieuwsgiering naar het verloop van mijn loopbaanpad binnen HLB Blömer?
Ik ben hier via een klasgenoot die hier destijds stage liep terecht gekomen. De keuze is voor mij op HLB Blömer gevallen vanwege de mogelijkheid om mijn praktijkopleiding AA te gaan volgen. Daarnaast kon ik ook vrij snel mijn bijdrage leveren aan grote controle-opdrachten en de begeleiding die mij geboden werd.
Hallo, mijn naam is Johan Verkerk en ik ben inmiddels alweer 11 jaar aan het werk bij HLB Blömer. Ik ben hier via een klasgenoot die hier destijds stage liep terecht gekomen. De keuze is voor mij op HLB Blömer gevallen vanwege de mogelijkheid om mijn praktijkopleiding AA te gaan volgen. Daarnaast kon ik ook vrij snel mijn bijdrage leveren aan grote controle-opdrachten en de begeleiding die mij geboden werd.
”Kortom, ik was al vrij snel overtuigd van de kansen die ik zou krijgen bij HLB Blömer.”

In de eerste periode kreeg ik een vaste begeleider toegewezen die mij wegwijs maakte in de organisatie. Hij hielp mij bij klantvragen, maar ook bij specifieke interne vragen zoals waar ik bepaalde documenten kon vinden en bij wie ik voor welke vraag terecht kon. Het vaste aanspreekpunt heb ik altijd heel belangrijk gevonden omdat je dan niet lang met je vragen hoefde te blijven zitten en de drempel blijft laag. Je wist altijd waar je de vragen kon stellen en de antwoorden die ik kreeg hielpen mij ook verder.
Ik ging naar mijn vaste klanten waar ik een aantal jaar onder begeleiding op heb gewerkt. Door de jaren heen kreeg ik steeds uitdagendere klanten en kon ik na een aantal jaren ook beginnende assistenten gaan begeleiden.
Naast mijn werk heb ik de theoretische opleiding en praktijkopleiding tot AA gedaan. Vanuit kantoor kreeg ik hiervoor voldoende tijd en begeleiding, waarbij ik ook kon sparren met mijn Audit collega’s over de controlewerkzaamheden. Het zijn twee verschillende afdelingen, maar doordat je in één kantoor met elkaar werkt én nauw contact hebt is het heel makkelijk om elkaar te spreken.
In 2015 heb ik mijn AA-titel gehaald. Na het behalen van mijn AA-titel heb ik aangegeven ook graag de eindverantwoordelijkheid te willen dragen. Na goede interne gesprekken hebben we gekeken hoe we dit konden realiseren. In dit traject heb ik gefaseerd tekeningsbevoegdheid gekregen. Begonnen met een paar simpelere holdings heb ik nu inmiddels volledige tekeningsbevoegdheid bij ons op de samenstelafdeling. Dit betekent dat ik mijn eigen klantenportefeuille heb waar ik volledig verantwoordelijk voor ben. Daarnaast probeer ik mijn eigen klantenportefeuille uit te breiden. Ook ben ik actief met het werven van nieuwe medewerkers. Vanuit mijn eigen referentiekader probeer ik er dan ook voor te zorgen dat deze nieuwe medewerkers een goede start bij ons hebben, aangezien ik zelf heb ervaren hoe belangrijk een goede start is. Dit kan zijn door zelf vaker te vragen hoe het gaat, maar ook te zorgen dat deze medewerker een vaste vraagbaak krijgt zodat zeker in de eerste periode veel vragen gesteld kunnen worden.