Romain, wie is Kersten en wat doen jullie?
Romain: ‘Kersten is een 3e generatie familiebedrijf en inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste trendsettende internationale leveranciers in woonaccessoires voor B2B. De inspiratie wordt opgedaan uit alle hoeken van de wereld en hiermee is er een breed assortiment voorradig. Onze klanten bestaan uit woonwinkels, bloemisten, tuincentra en dergelijk uit voornamelijk de Benelux.’
Hoe ervaar je de samenwerking met HLB Blömer?
Romain: ‘De communicatie verloopt soepel en vlot en de doorlooptijd is naar tevredenheid. Het controleproces verloopt goed; de werkprocessen en inventarisatie is in de loop der jaren wel wat verandert mede door de inzet van IT hulpmiddelen en het toepassen van IT-steekproeven.’
Waarin verschilt HLB Blömer voor jou ten opzichte van andere accountants- en adviesorganisaties?
Romain: ‘De werkzaamheden worden uitgevoerd door een vast team van medewerkers. Hierdoor is het duidelijk wie jouw contactpersoon en aanspreekpunt is. Leuk detail, in mijn ervaring bij vorige werkgevers had ik vaak te maken met medewerkers die gemiddeld wat ouder waren. Kenmerkend voor HLB Blömer is dat de gemiddelde leeftijd van de medewerkers rond de 30 jaar ligt.’
Romain: ‘Claire is toegankelijk en goed benaderbaar. We houden allebei van korte lijnen en er wordt goed en efficiënt ingepland. Zaken zijn bespreekbaar en er wordt meegedacht in onze werkprocessen en er is tevens ruimte voor discussie.’
Claire, wat vind je leuk aan het werken bij Kersten?
Claire: ‘Romain en zijn collega´s zijn altijd bereid om mee te helpen en mee te denken waar nodig. Voor onze werkzaamheden maken we gebruik van de vergaderzaal die bereikbaar is via de showroom; ‘hoe leuk is het om alle laatste trends op het gebied van wonen direct voor je te hebben, ideaal om inspiratie op te doen!’
De inventarisatie is voor mij nog een uitdaging, waarom? Onder begeleiding van een medewerker gaan we het magazijn in om steekproefsgewijs de voorraden te tellen. Dit wordt gedaan met behulp van een steekwagen waar ik dan opsta en mee de hoogte in ga.’
Bekijk hier de website van Kersten B.V.
Claire is vier jaar geleden gestart bij HLB Blömer accountants en adviseurs na haar zoektocht naar een middelgroot accountantsorganisatie voor haar stage voor haar opleiding HBO Accountancy.
Waar komt jouw interesse voor het vak Accountancy vandaan?
Claire: ‘Op de middelbare school kwam ik erachter dat ik de richting op wilde van economie/accountancy. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt voor een HBO opleiding accountancy. Aan het begin van je studie weet je eigenlijk helemaal niet goed wat je te wachten staat. Pas na het 1e jaar en het lopen van een stage kreeg ik een beter beeld van de werkzaamheden binnen het vakgebied.’
Hoe ervaar je de coaching en begeleiding binnen HLB Blömer?
Claire: ‘Ik ervaar dit als zeer positief! Wanneer ik tijd nodig heb voor het voorbereiden van een tentamen is dit bespreekbaar en is er ruimte voor. Regelmatig heb ik contact met mijn begeleider en mijn coach wat ik erg prettig vindt. Zij geven mij handvatten, kijken met mij mee en geven waar nodig tips. Er worden hierbij geen loze beloftes gedaan maar echt concrete doelen gesteld waar ze je mee helpen.’
Hoe ervaar je de werk-privé balans?
Claire: ‘Ik vind dat er een goede balans is, ook in de drukste tijd van het jaar blijft de organisatie oog hebben voor elkaar. Wanneer je bijvoorbeeld privé graag iets wilt doen zoals op een bepaald moment sporten is dit prima in overleg mogelijk.’
Hoe ziet jouw werkdag er bij HLB Blömer uit?
Claire: ‘Pffff dat is een lastige vraag; want elke dag is anders! Aan het begin van de week starten we op met het team; de klantafspraken voor die week worden doorgenomen, de opdrachten worden besproken als mede wie pakt wat op. Vervolgens controleren we of alle stukken van de klant zijn ontvangen, is alles er of ontbreekt er nog iets. De audit files worden ingelezen en aansluitend wordt aan de hand van het overzicht van de posten bepaald wie wat op gaat pakken voor de controles. De tijd die je ermee bezig bent met het controleren van de posten hangt ook af van de risico’s die eraan hangen. Hierbij varieert de tijd per klant soms ben je er twee dagen mee aan het werk en een andere keer twee weken, dat is wat het werk ook zo afwisselend maakt.’
Kun je aangeven wat het werken bij HLB Blömer zo leuk maakt?
Claire: ‘Voor de werkzaamheden ben je zoveel als mogelijk bij de klant aanwezig. Hierdoor zijn de lijnen kort en kan je makkelijk en snel schakelen met vragen.
We werken veelal in vaste teams waarbij er ook ruimte is om een praatje te maken naast het werk en waarbij collega’s oprecht geïnteresseerd zijn. De sfeer binnen kantoor is goed, ik ben van nature een ‘kat uit de boom kijk’ type en desondanks wordt het heel makkelijk gemaakt om je open te stellen door middel van o.a. een gezamenlijke lunch op kantoor, maar ook dat je direct wordt meegenomen naar de klanten. Ik heb écht het gevoel dat ik mijzelf kan zijn.’